Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Hé-ho!

carnaval

Het leven is geweldig. Het is beroerd dat je iedere dag werken moet, maar verder is het een feest. Gerard Reve (1923-2006)

“Ojee.” zei Brrrr. Ik liep naar ‘m toe.

“Wat is ‘r?” vroeg ik. Hij stond voor ’t raam en keek naar buiten.

“De over­buur­jongen.” knikte Brrrr. “Kijk.” Ik keek.

“Verrek.” zei ik. Ik zag de vriendin van de over­buur­jongen met daar­achter de over­buur­jongen zelf — zij ver­kleed als dwerg en hij als Sneeuw­witje. De vrien­din zag ons ’t eerst en zwaaide vrolijk. Over­buur­jongen zelf keek meer be­trapt. Hij grin­nikte licht gegeneerd en wapperde wat on­ge­mak­ke­lijk met z’n hand. Snel stapten ze dan hun auto in en reden weg.

“Verrek.” zei ik nog maar es.

[De volgende ochtend waren de gordijnen nog open. “Niet thuis­gekomen.” zei Brrrr. “Zeker de pompoen vergeten.” zei ik.]

  1. Why always search for a deeper
    meaning of the things you see ?
    They were just being practical.
    Snow white can hardly be smaller
    than the dwarf.

    {Mowl: met carnaval mag alles.}

  2. Botsing der beschavingen?

    {Mowl: beschavingen?}

    1. Which civilizations ?

      {Mowl: dat zeg ik.}

      1. I said it first.

        {Mowl: goed zo.}

  3. Ik snap het ook niet hoor, die verkleedpartijtjes.

    {Mowl: vroeger wilde ik vaak iemand anders zijn, tegenwoordig alleen nog maar mezelf.}

  4. Wat carnaval betreft is Arnhem toch een beetje de Twilight Zone.

    {Mowl: en dan zeg je ’t nog netjes.}

  5. Ze zullen het wel erg gezellig hebben samen

    {Mowl: ik vrees van wel.}

  6. Pompoen, dat is toch Assepoester?

    {Mowl: dat verklaart ’n hoop.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag