Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Doorvragen

blikje

Nu is het tijd om te drinken. Horatius (65-8 vGT)

Ik zocht de Baas en was daarom naar boven ge­lo­pen. Haar kamer trof ik leeg aan.

“Weten jullie waar de Baas is?” vroeg ik. Collega B wist ’t wel.

“Daar.” zeidie. “In die kamer.” Hij knikte naar ’n ge­sloten deur.

“Mooi.” zei ik en wilde er al heen lopen toen ik iets bedacht.

“Da’s toch ’n vergaderruimte?” zei ik.

“Inderdaad.” zei collega B.

“Maar dan is ze misschien aan ’t vergaderen.” zei ik.

“Inderdaad.” zei collega B.

“Dan zal ik haar maar niet storen.” zei ik.

“Inderdaad.” zei collega B.

[Op dat moment drong ’t geluid van voorbijmarcherende dweil­orkesten naar boven. “Gezellig.” zei collega H, die ook boven was. “Inderdaad.” zei collega B.]

  1. Colleague B is not really blessed
    with the gift of the gab.

    {Mowl: hij zegt wat ie moet zeggen. Punt.}

    1. It’s about work, not about socializing.

      {Mowl: wat heb ik nou gezegd over Engels?}

      1. One-nil for you Selly .

        {Mowl: kom op, geef je niet zo snel gewonnen!}

  2. Jullie voeren wel zeer gewichtige conversaties zeg

    {Mowl: ja hè?}

  3. Misschien had je het beter collega A kunnen vragen.

    {Mowl: die had vrij.}

  4. Een goede stomp kan Collega B wel gebruiken.

    {Mowl: wij zijn geen betonfabriek.}

    1. Daarom een stomp en geen hoek.

      {Mowl: aha.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag