Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Accent

schedel
Vijf miljoen jaar geleden sloeg een naamloze aap een andere aap met een scherpe steen de schedel in. De mens was geboren. Battus (1935)

We vielen dui­de­lijk uit de toon, daar bij de mode­tentoon­stelling in ’t museum.

We waren name­lijk niet jong genoeg, niet strak genoeg en niet homo genoeg — de dress­code voor de incrowd, die ons dan ook als niet-terzake-doende com­pleet negeerde. Als twee toe­vallig aan­wezige maar nutte­loze worm­vormige aan­hangsels, zeg maar.

Zelfs de jongen in ’t nauw­sluitend t-shirt (paarsig) en dito broek (groenig) die con­ti­nue heen en weer dren­tel­de en onder­wijl ’n ziels­verwant (zelfde outfit, maar dan blauw-zwart) tegen­kwam, vond ons blijk­baar der­mate on­beduidend dat ie helder hoor­baar en sans gêne tegen ‘m uitriep: “Ik moet zo pissen, maar ik durf m’n broek niet uit te doen, want dan krijg ik ‘m van m’n leven niet meer aan.”

[’t Was niet zozeer de inhoud van wat ie zei, maar vooral de Achter­hoekse tong­val waarmee ie ’t zei. Alsof Piet Paris op de Zwarte Cross mee zou rijden. Zeg maar.]

  1. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat jullie twee stijliconen een voorbeeld voor de incrowd zouden zijn…weer een illusie armer.

    {Mowl: o, maar dat zijn we ook — nog steeds. Maar wij zijn de enigen nog die dat zien.}

  2. vette grijns,

    oet Grun’n

    {Mowl: wat zegt ie?}

  3. Wat deden jullie daar in Godsnaam.

    {Mowl: inspiratie opdoen.}

  4. Nog een reden waarom jullie genegeerd werden: Jullie lijden niet aan anorexia.

    {Mowl: we waren zwaar in overtreding.}

  5. Niet hip, strak en homo genoeg? Waar komt je zelfvoldaanheid dan vandaan? 🙂


    {Mowl: uit ’n ver verleden.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag