Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Aagjes

wand
Welk een smalle wand scheidt het gevoel van de gedachte! Alexander Pope (1688-1744)

“Bah, wat ben jij nieuws­gierig.” vond Brrrr toen ik bij de ingang van ’t apparte­menten­complex tegenover ons stopte. Hij had gelijk, maar ik had de rol­gordijn­tjes als excuus.

Die gingen immers altoos vroeg in de middag dicht, maar sinds kort bleven ze open. En we zagen ook nog maar één van de twee jongens die d’r samen­woonden ’t pand in- en uitgaan.

“D’r staan nog steeds twee namen op de brieven­bus.” rappor­teer­de ik. Brrrr schudde z’n hoofd.

“Dat vind ik zo niet-kunnen.” zeidie. We reden verder. “Heb je wel op de goede brieven­bus gekeken?” vroeg ie even later.

[Ik heb soms m’n minder beschaafde momenten, ik geef ’t nogmaals toe. Dat zijn trouwens meestal wel de meest bevredigende momenten, moet ik zeggen.]

  1. Gluren naar de buren is nog steeds een van mijn favoriete hobby’s.

    {Mowl: zeker nu we op leeftijd komen.}

  2. Jullie doen wat ik niet durf, gluren:-)

    {Mowl: o, maar heel beschaafd, hoor.}

  3. Nu nog een geranium op je vensterbank en je bent compleet.

    {Mowl: zijn vrouwentongen ook goed?}

  4. Dit is gewoon ‘sociale controle’.

    {Mowl: zo klinkt ’t bijna als wenselijk gedrag. Dank je.}

  5. Wellicht moet je het ‘ns vragen.

    {Mowl: we kennen ze niet echt.}

  6. Wat een prachtige foto! En precies 4 uur!

    {Mowl: ik heb d’r lang op moeten wachten.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag