Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Schakelen

bellen

Het verlies van de schaamte is het eerste teken van geesteszwakte. Sigmund Freud (1856-1939)

De meest stomp­zinnige ge­sprek­ken danken we aan de mobiele telefoon en gaan over waar de bellers zich eigenlijk bevinden. Ik weiger daar aan mee te doen.

Dit als inleiding. Dan nu de om­stan­dig­heden.

’n Over­volle trein, die net ’t thuis­station binnen­rijdt. Ik sta als ’n sar­dien­tje tussen tal van wild­vreemde mede­reizigers. Dan gaat ‘r m’n tele­foon af. ’t Is Brrrr. Hij staat op ’t punt om naar de markt te gaan en wacht op mij om hem te ver­gezel­len.

“Waar ben je?” vraagt ie. Ik reageer pijl­snel op de verboden vraag.

“Je denkt toch niet dat ik zo’n hersen­loze, leeglevige puber ben die jou nou gaat vertellen dat ik net Arnhem ben binnen­gereden?” zeg ik zodat iedereen ’t kan horen.

“Dankjewel.” zegt Brrrr. “Tot zo.”

[Tevreden stop ik m’n toestel weg. Stiekem kijk ik om me heen — maar niemand lijkt onder de indruk van m’n woorden. Zit ik uitgerekend nu in ’n coupé met acteurs.]

  1. A long weekend will
    hopefully improve
    your mood.
    Happy Easter.

    {Mowl: m’n humeur is uitstekend, hoor. Hier is ’t lente.}

  2. Je denkt toch niet dat ik hier ga posten dat ik deze reactie schrijf terwijl ik op mijn werk in de Omroep Brabantstudio in Eindhoven zit?

    {Mowl: maar natuurlijk niet.}

    1. Net als Peer zou ik ook nooit schrijven dat ik dit nu typ in de RTV Utrecht studio.

      {Mowl: “Ik heb geen zin om te werken. Ik ga Mowl lezen.”}

      1. Zin wel hoor. Ik was even benieuwd hoe het op Mowl was.

        {Mowl: goed hoor. Kom nog es aan.}

  3. Ik zeg gewoon: goed gedaan, prachtig omheengedraaid en jammer dan dat niemand enig ontzag toonde. Anyway: ga zo door.

    {Mowl: reken maar.}

  4. In het Engels noemen ze dat twitteren zeker? 😉


    {Mowl: euh, hoe dat zo?}

  5. En even off-topic: dus je hebt ook Picnik-Pro?

    {Mowl: yep.}

  6. Ach iedereen is gewend geraakt aan vreemde gesprekken

    {Mowl: iedereen blasé? Nee toch?}

  7. Het feit dat je belt in de trein is al erg genoeg.

    {Mowl: ’t was geen stilte-coupé, hoor.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag