Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Spoorwachters

hond

Opgewekte berusting, er bestaat niets schoners. Marie von Ebner-Eschenbach (1813-1916)

De schooljongen maakte zijn huiswerk zittend op een bankje op het perron van Z. Ik bezette het bankje naast hem en las de krant.

‘Ding-dong’ deden de luidsprekers.

“De trein van zestien uur vijftien naar A zal vanwege logistieke omstandigheden vandaag niet rijden.” klonk de omroeper. “De eerstvolgende trein naar A is de stoptrein naar A van zestien uur dertig.”

De jongen ging door met het schrijven in zijn schrift. Ik las de krant verder.

“Déjà vu.” zei de jongen zonder opkijken.

[Een wijs man school twijfelloos in het kind. Waar had het zijn boeken nog voor nodig?]

  1. grappig een trein die van A tot Z rijdt en vice versa……..

    {Mowl: via D.}

  2. Als ik een logistieke omstandigheid heb, is het eerste wat ik doe een trein schrappen. Ik denk dat ik bij de NS ga werken.

    {Mowl: je zou er tot een minderheid behoren.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag