Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Opgeblazen

afgedaan
Vijftig. Zo langzamerhand komt het putje in zicht. Alex van Warmerdam (1952)

De dag d’rvoor treksteigerden de strakgeblazen heliumballonnen nog gespannen aan hun touwtjes. Nu hingen ze zo’n beetje half en voelden rimpelig aan.

“Toepasselijk.” reageerde Karin toen we haar ’t sneue feestbetoon overhandigden. “Want dat is precies wat d’r gebeurt wanneer je vijftig wordt.” Ze wikkelde de koordjes, minzaam glimlachend, om d’r pols.

“Grappig. Dat zei René ook al.” zei Brrrr. “Au.” Hij keek me geschrokken aan. “Waarom trap je me?”

“Omdat je nog zo jong bent, denk ik.” antwoordde Karin mijn plaats. Ze draaide, nog steeds glimlachend, naar mij. D’r wenkbrauwen gingen polsend omhoog. “Nietwaar René?”

[Ik knikte maar. En was blij dat ik nog geen vijftig ben.]

  1. 50 is pas de helft van 100!

    {Mowl: hoe dank ook — ’t wordt vanaf dan alleen maar minder.}

  2. Autsch! Maar 50 is niet het einde…

    {Mowl: misschien niet, maar de man met de zeis komt al wel in zicht.}

  3. Het leven is een verrimpeld ballonnetje…

    {Mowl: jij zou tegeltjes moeten maken.}

    1. Jaartal Weblog Avatar
      Jaartal Weblog

      Om maar te zwijgen van bepaalde lichaamsdelen van 50-plussers. Of is dat pas bij zestig-plussers?

      {Mowl: vertel.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag