Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Herkenning

jongens

In hun natuur zijn alle mensen gelijk; het zijn hun gewoonten die de verschillen maken. Confucius (551-479 vGT)

Namen, hè. Ik ben d’r zo slecht in. Ik zei ’t toch?

Nu ben ik al heel trots op mezelf dat ik weet dat ’t dochtertje van de overbuurvrouw Lena heet. (Overbuurvrouw zelf heet daardoor de Moeder van Lena. Zo werkt dat bij mij.)

Dus toen ik Overbuurvrouw (de Moeder van Lena, dus) zag met ’n meisje aan d’r zijde, groette ik (trots en achteloos — alsof ’t m’n dagelijkse routine was): “Dag Lena.” ’t Meisje kroop angstig weg achter Overbuurvrouw.

Overbuurvrouw keek naar ’t meisje en toen naar mij en zei: “Da’s Lena niet. Da’s ’n ander meisje.”

“O.” zei ik.

[Gezichten. Daar mag ik ook nog wel op oefenen.]

  1. Herkenbaar. Ik hoef pas sinds kort niet meer eerst na te denken om mijn buurmeisje te benamen. Terwijl ik al vijf jaar weet hoe ze heet.

    {Mowl: als ’t nou je buur
    jongen was.}

  2. Stap 3: combineren

    {Mowl: ik wil niks overhaasten.}

  3. Daar hebben ze tegenwoordig toch een iPhone-applicatie voor?

    {Mowl: ik heb geen iPhone.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag