Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Et tu(i), Brute?

winkelstraat
Het niets heeft geen centrum en zijn grenzen zijn het niets. Leonardo da Vinci (1452-1519)

“Dag meneer.” zei de stem aan de andere kant van de telefoon. “Ik zou nog even voor u uit­zoeken wat zo’n etui voor ’n horloge kost.”

“O ja.” zei ik — ik blufte. Ik wist niks van een etui.

“Ja,” zei de man waarschuwend, “ze zijn niet goed­koop, hoor.” Nu werd ik helemaal nieuws­gierig.

“Zegt u ’t maar.” De man schraapte z’n keel.

“Ik kan u er één leveren voor vier­honderd euro.” zeidie toen.

“O nee.” zei ik resoluut. “Da’s ver boven m’n budget.”

“Daar was ik al bang voor.” zei de man. Hij klonk bijna opgelucht. “Maar denkt u d’r maar rustig over na.”

“Dat zal ik zeker doen.” zei ik. “Dag meneer.”

[’t Duurde nog even voordat Brrrr thuis zou komen. Ik had dus alle tijd om m’n strategie voor te bereiden. Dit kon nog wel es ’n leuke middag worden.]

  1. Dan moet het horloge nog duurder zijn.

    {Mowl: ’t foedraal is ’n allemansvriendje.}

  2. Het lijkt me dat het etui duurder is dan het uurwerk 😉


    {Mowl: ligt eraan waar je ’t mee vult.}

  3. Cees van der Pluijm Avatar
    Cees van der Pluijm

    Een tergende cliff-hanger!

    {Mowl: blijf hangen.}

  4. dikke kus van uit het dorp, tot zo.

    {Mowl: ik kan niet wachten.}

  5. Duur horloge moet dat geweest zijn. Kun je er ook mee bellen?

    {Mowl: volgens mij hebben wij niet van zulke klokjes.}

  6. Vierhonderd euro? Daar verbouw je een badkamer voor…

    {Mowl: verbouwen? Als in
    zelfdoen?}

  7. en verder?

    {Mowl: verder? Verder niks.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag