Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


De dame & de jongeheer

automaat

Wie de speelbal is van enige hartstocht, is het ook van hen, die die weten aan te blazen. Madame de Staël (1766-1817)

Toen Brrrr, staand voor ’n auto­maat met snoep en speelgoed in ’t Open­lucht­museum, ver­zucht­te dat ie altijd al zo dol was ge­weest op fluitjes en ik ant­woord­de: “Maar dat weet ik toch.” schoot ’n jonge vrouw binnen gehoors­afstand vanzelf in de lach.

Ik keek haar aan en haalde m’n schouders op, waarna ze nog steviger begon te bul­deren. Dit tot zicht­bare on­gerust­heid van d’r zoontje. Hij begon aan z’n moeder te trekken.

“Mamma?” vroeg ie angstig. “Mamma? Is d’r iets?”

Maar in plaats dat Mamma de zoon kon gerust­stellen, boog ze voor­over en scha­ter­de voluit.

“Mamma?” piepte ’t zoontje nog es. “Zeg dan wat.”

[We besloten moeder en kind alleen te laten, zodat Mamma kans kreeg om weer tot zich te komen en ’t kind de stuip­aanval te verklaren.]

  1. Geweldig!!
    Zo’n verhaal tovert vanzelf een glimlach op je gezicht…..

    {Mowl: dat heb jij dus niet nodig.}

  2. Geweldig:-)

    {Mowl: herkenbaar?}

  3. Fluitjes uit de automaat. Dat is pas luilekkerland.

    {Mowl: eerst trekken, dan blazen.}

  4. Fluitjes: Ook lekker om te drinken.

    {Mowl: maar da’s weer heel wat anders.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag