Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Nocturne

afstandsbediening

Afstand scheidt enkel de lichamen, niet de geesten. Erasmus (1469-1536)

’t Was donker toen de wekker afging. Slaperig zag ik dat ’t pas half zes was — terwijl ik niet voor zeven uur op hoefde. Met ’n druk op de knop liet ik ’t ding zwijgen. M’n ogen vielen dicht.

Ze schrokken meteen weer open toen Brrrr over me heen kroop en ergens naar reikte.

“Wat doe je?” paniekte ik. Brrrr zwaaide wat.

“Ik zoek de afstandsbediening.” mompelde ie. “Om dat ding af te zetten.”

[Ik verzekerde ‘m dat dat ding al stil was. Hij gromde wat, rolde van me af en begon te snurken. Tegen de ochtend wist ie nergens meer van.]

  1. Why do you set the alarm
    at 5.30 am. when your time
    to get up is 7 am.?

    {Mowl: de wekker wekt op meerdere tijden.}

    1. Is that for toilet-training?

      {Mowl: haha.}

  2. Zo kruipt er tenminste nog eens iemand over je heen.

    {Mowl: op mijn leeftijd uitzonderlijk.}

    1. Tijd voor Twister!

      {Mowl: 19 juli?}

  3. Heb jij een wekker met afstandsbediening?

    {Mowl: nee. Brrrr.}

    1. Ik probeer me nu het nut daarvan voor te stellen.

      {Mowl: je hoeft niet te reiken.}

  4. Je kon hem er tijdens het ontbijt vast nog even fijntjes aan helpen herinneren.

    {Mowl: wat dacht je?}

  5. In je slaap ben je niet altijd helder:-)

    {Mowl: en als je wakker bent, ook niet.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag