Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Spijtoptant

fietsen

Het huwelijk is een prachtige uitvinding, maar een reparatiedoosje aan een fiets is dat ook. Cyril Connolly (1903-1974)

De moeder had ’t helemaal gehad met d’r beide kin­deren. De ene bleef niet staan waar ze wilde dat ie bleef staan, de ander brulde de longen uit z’n lijf. Ten einde raad pakte ze ze alle­twee stevig vast. Dat leidde in elk geval tot ’n kort­stondig bestand.

“En nou zijn jullie allebei rustig en stil!” ver­or­don­neer­de ma schor. “Anders bind ik jullie vast aan de fiets en blijven jullie gewoon hier!”

’t Effect was overdonderend.

“Waah!” gilden de kinderen, waarna ze de benen namen.

[’n Korte vloek ontglipte de lippen van de moeder. Hier had ze duidelijk niet aan gedacht toen ze zich had laten bevruchten.]

  1. Ill-breeding.

    {Mowl: zeg, ik registreerde alleen maar.}

    1. I wasn’t talking about you.

      {Mowl: gelukkig maar.}

  2. Klassiek geval van een moeder die haar zelfbeheersing verliest. En dat is olie op het vuur bij kinderen.

    {Mowl: of ik zoveel beter zou reageren is nog maar de vraag.}

  3. Ik lees hier een lichte gniffel in.

    {Mowl: ach, met katten heb je die problemen niet.}

  4. Ze zijn zó lief…
    … als ze slapen.

    {Mowl: daar hebben ze toch valium voor uitgevonden?}

  5. Ach die arme kindjes

    {Mowl: en die moeder dan?}

  6. De moeder had inderdaad wel wat rekening mogen houden met de rest van de wereld.

    {Mowl: ach. Vrouwen.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag