Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Verkassen

verhuizing

Driemaal verhuizen is net zo erg als brand. Benjamin Franklin (1706-1790)

Na ’n Grote In­ter­ne Ver­hui­zing werd ik de trotse gebruiker van ’n Kamer Voor Me­zelf.

Nou ja, kamer — ’t is meer ’n nis in de muur, die (straks) met gla­zen schuif­deuren kan worden af­ge­sloten. Maar toch: alleen de lei­dinggevenden heb­ben zo’n werk­plek voor hun eigen. Re­ken dus maar dat ik bijna uit m’n velletje knapte van trots.

“Kijk es,” zei ik tegen een ieder die ’t wilde horen (of niet), “wat ik ’n mooie kamer voor mezelf heb. Zo laten ze hun waardering voor me zien.”

[“Waardering?” Collega T, die verantwoordelijk was voor deze carrière-move, bulderde boosaardig. “Man, we hebben je gewoon opgeborgen.” zei ze. Gelukkig hoorde niet iedereen dat.]

  1. What a pain in the neck is
    this boss of yours.

    {Mowl: collega T m’n baas? Mocht ze willen. Ze heeft geeneens ’n eigen kamer.}

    1. Why then was she responsible
      for this career-move ?
      And why can she have such a loud mouth ?

      {Mowl: aan haar was de verbouwing gedelegeerd. Dat zegt alles, niet?}

  2. Een eigen kamer…

    U gaat omhoog in uw wereld!

    {Mowl: zo klinkt dat ineens stukken minder aantrekkelijk.}

  3. …”knapte uit mijn velletje van trots”…prachtig!!
    Wegstoppen? Niet helemaal, ’t is wel een glazen deur!!

    {Mowl: ’t blijkt nu ’n houten deur met ’n raampje te worden. Nou ja, is ook goed.}

  4. Glazen schuifdeuren? Wauw!

    {Mowl: word ik in de maling genomen?}

  5. Schaam je niet voor je trots, zelfs niet vanuit je nisje.

    {Mowl: daar heb je ook weer gelijk in.}

  6. Nou geweldig, een eigen plekje:-)

    {Mowl: ’n eigen af te sluiten plekje.}

  7. Heeft die nis ook een raam? Of is het louter drie muren en een glazen deur?

    {Mowl: één wand is ook van glas.}

    1. Een soort hoek-aquarium dus?

      {Mowl: nou je ’t zegt.}

  8. Heb je straks nog wel genoeg aanspraak?

    {Mowl: aanspraak is m’n werk, dat weet je toch?}

    1. It’s about work Selcuk,
      not about socializing.

      {Mowl: wat weten die rooie rakkers nou van werken?}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag