Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Beknibbel knabbel knuisje

paleis

Wij zullen elke prijs betalen, elke last dragen, aan elk ongemak het hoofd bieden, elke vriend steunen, elke vijand bestrijden, om het voortbestaan en het welslagen van de vrijheid te verzekeren. John F. Kennedy (1917-1963)

Vanwege de liefde — en om­dat ik geen hart voor hem had ge­kocht — nam ik Brrrr mee naar Amsterdam.

Daar kreeg ie ’n nieuwe schouder­tas en ’n over­hemd, sloegen we Spaan­se deli­ca­tes­sen en Ita­li­aan­se limon­cello in en vulden we onze voor­raad geurtjes aan —  de korting was eenvoudig te aanlokkelijk om te laten lopen.

De aankopen werden besproken onder ’n vroeg diner in ’t res­tau­rant van ’t Pullitzer hotel. ’n Mooie carpaccio en ’n lauwwarme eenden­borst­salade werden daarbij vergezeld door ’n prettige Franse chardonnay.

Terug op ’t station stond ’n dakloze z’n krant aan te prijzen. Eens­gezind schudden we onze hoofden.

“’t Spijt ons.” zei Brrrr, mede namens mij, “’t Is recessie. Je snapt ’t wel.”

[De daklozenkrantverkoper begreep ‘t, geloof ik, inderdaad. Hij drong in elk geval niet aan en keek ons na hoe we, grote tassen torsend, ’t spoorweggebouw inliepen. Dat hoefde hij dan weer niet.]

  1. het was wel erg leuk liefje.
    x brrrr

    {Mowl: kusjes terug.}

  2. Sometimes you are a couple
    of misers.

    {Mowl: dat vind ik zo leuk aan je — ik leer telkens weer nieuwe woordjes.}

  3. Konden jullie nergens een winkelwagentje vinden? Of vonden jullie het muntje te duur?

    {Mowl: ’n winkelwagentje in de eersteklas — zie je ’t al voor je?}

  4. Tamelijk verschrikkelijk, tamelijk liefdevol, dit. Ik kan nog niet kiezen wat ik het zwaarst laat wegen. Mmmmm, ik denk dat ik ga voor: liefdevol. Vanwege je eerlijkheid. Snap je me nog?

    {Mowl: maar natuurlijk, sprak ie liefdevol.}

  5. Alsof je een Mercedes koopt en vervolgens klaagt dat de brandstof zo duur is.

    {Mowl: auto’s zijn overbodige luxe.}

  6. Als jullie nou gewoon gezegd hadden: Sorry geen geld meer over:-)

    {Mowl: wat, liegen?}

  7. Goede afweging. Zomaar geld uitgeven aan een vreemde moet je nooit doen!

    {Mowl: zo is dat.}

  8. Een krant kopen voor een euro waar niets in staat is ook pure geldverspilling.

    {Mowl: daarom koop ik
    De Telegraaf ook niet.}

  9. Je had het hart thuisgelaten, begrijp ik.

    {Mowl: ik vond ’t anders heel rot voor de daklozenkrantverkoper, heus.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag