Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Optreden

013

Van het concert des levens, krijgt niemand een program. Anoniem

Met “Hé, willem­wiebe.” nam ik de telefoon op.

“Dag paps.” zei willemwiebe.

“Gefeliciteerd.” zei ik.

“Heb je ’t ge­lezen?” vroeg de muzikant.

“Wat dacht je.” zei ik. “Optreden in ’t voor­programma van De Dijk — tjongejonge.”

“Gaaf hè?” vond willemwiebe ook.

“Nou.” zei ik trots. “Meer dan gaaf!”

[Vanavond is ’t zover. Maar daarvoor belde ie niet. M’n pseudo-zoon had snode plannen bedacht. En daarvoor had ie mij nodig. Gna gna gna.]

  1. Jij gaat je pseudo-zoon helpen bij het ten uitvoer brengen van zijn snode plannen? Wat voor pseudo-opvoeding is dat nu weer?

    {Mowl: hij hoeft niet meer opgevoed. Heeft z’n echte vader al gedaan.}

  2. Oei wat staat er nu te gebeuren?

    {Mowl: snode plannen blijven lang duister.}

  3. Als hij later wereldberoemd is kan ik lekker zeggen dat ik bij een privéconcert van Willemwiebe ben geweest tijdens een exclusieve Mini Weblog Meeting 🙂

    {Mowl: zo is dat.}

  4. Ow gaaf. Ik zag hem onlangs nog in een wondere sprookjes wereld.

    {Mowl: daar is nou de winterstop.}

  5. Ook erg gaaf dat jij gelinkt staat op 013.nl; wordt jij straks ook nog beroemd!

    {Mowl: ben ik dat niet al?}

  6. Een plan met kranten in bibliotheken?

    {Mowl: verre van.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag