Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


De val

Herinneringen zijn nutteloos; je moet er iets mee doen, dan worden het ervaringen. Gerrit Krol
Herinneringen zijn nutteloos; je moet er iets mee doen, dan worden het ervaringen. Gerrit Krol

Op de terp stond het gemaal van de waterzuiveringsinstallatie. Even verderop was het machinehuis gebouwd. Enkele kinderen hadden bedacht een kabellift te maken door met lange touwen tussen de beide gebouwen een keukenstoel heen en weer te trekken.

Nadat het spel was gedaan ruimden de kinderen alles weer op. Een jongen, op de terp, gaf een ruk aan een touw, waarvan hij niet wist dat het intussen al aan de kant van het machinehuis was losgemaakt. De jongen dreigde rugwaarts te vallen en deed een stap achteruit om zijn evenwicht te hervinden.

De openstaande koker had hij daarbij even niet gezien.

[Het touw had hij nog vast toen hij naar beneden viel. Meters beneden, in de donkere schacht, draaide een schroef het rioolafval klein.]

  1. If this story is true, it’s shocking.
    If it is fantasy, it’s horrible.

    {Mowl: alles wat ik schrijf is waar.}

  2. Naar de film geweest?

    {Mowl: neu.}

  3. Een beeld van vroeger?

    {Mowl: inderdaad.}

  4. Cliffhanger? Je bent zeker weer een weekje weg.

    {Mowl: dan had ik je wel gebeld.}

  5. Oei!! Dat klinkt niet goed! Hoe is het afgelopen?

    {Mowl: goed. Gelukkig.}

  6. Spannend

    {Mowl: en waar gebeurd.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag