Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Prima hora

Als je honderd mensen niet kunt helpen, help er dan eentje. Moeder Teresa
Als je honderd mensen niet kunt helpen, help er dan eentje. Moeder Teresa

“Zou ik misschien even gebruik mogen maken van het toilet?”

Ik had de haveloos geklede en ongeschoren man een uurtje daarvoor in de ruimte van de geldautomaat zien liggen, met opgetrokken benen op de grond. En zojuist was hij door een openstaande deur, nog voor openingstijd, naar binnengeglipt.

“Natuurlijk.” zei ik en leidde hem naar de publieke wc. Collega’s hielden ons in de gaten.

Wat moet ik anders? gebaarde ik terwijl de man zijn sanitaire behoeften deed. Niemand wist het.

“Heeft u misschien ook nog een bakje koffie?” hoopte de man toen hij klaar was. Ik liep naar de automaat.

“Maar dan moet u nou wel gaan.” zei ik als ik hem even later een plastic bekertje in de handen gaf. De man slurpte een slok en knikte.

[Wat moet ik anders? gebaarde ik toen de man door de openstaande deur verdween. Niemand wist het.]

  1. Weer een stapje dichter bij het toegangskaartje voor de poort van Petrus.

    {Mowl: goedkoper dan Werchter. En waarschijnlijk saaier.}

  2. You did the only thing you should do.

    {Mowl: en dus deed ik ’t.}

  3. Goede actie. Zolang je zulke types maar geen geld geeft is het wel goed.

    {Mowl: ik heb geeneens geld bij me.}

  4. Lief hoor. En goed dat ie niet om geld vroeg. Stereotype ontkrachtend.

    {Mowl: stereotypen zijn zó 2007.}

  5. Zo ben jij wel de schuld dat die zwervers steeds terug blijven komen. Het zijn net duiven.

    {Mowl: ik zal toch, hoop ik, niet de enige zijn?}

  6. Wees blij dat je hem binnen liet om het toilet te gebruiken, voor je het weet doet ie het op de stoep en trap jij er middenin.
    Van wraak gesproken. Tenzij hij natuurlijk een hondenpoep zakje bij zich heeft …

    {Mowl: daar mag toch alleen maar hondenpoep in?}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag