Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Vroeg

Ik denk nooit aan de toekomst. Ze komt vroeg genoeg. Albert Einstein
Ik denk nooit aan de toekomst. Ze komt vroeg genoeg. Albert Einstein

“Pasen valt vroeg dit jaar.” zei het ene mannetje terwijl hij met een plastic roerstaafje door zijn koffie in een plastic bekertje roerde. Het andere mannetje aan dezelfde tafel liet de ernst van de boodschap eerst tot zich doordringen.

Hij voelde in zijn broekzak en haalde er een blauwe zakdoek uit. Hij snoot er zijn neus in en veegde hem daarna uitgebreid schoon. Dan stopte hij de lap weer weg. Hij schraapte zijn keel.

“Carnaval was ook al zo vroeg.” zei hij toen. “Dit jaar.” liet hij er volledigheidshalve op volgen.

Het mannetje met de koffie knikte eens en roerde verder.

[Even leek het of hij nog wat aan dit relaas wilde toevoegen. Maar hij bedacht zich. Soms is alles gezegd.]

  1. Pasen vroeg? Neeee… dan Goede Vrijdag .. (vroeg)

    Pinksteren ook trouwens. Dit jaar.

    {Mowl: wat dacht je van Hemelvaart?}

  2. En toch valt de kerst weer aan het eind van het jaar

    {Mowl: laat ’t nog lang duren, alsjeblieft.}

  3. Dat weer in tegenstelling tot koninginnedag…..

    {Mowl: da’s toch rond Hemelvaart?}

  4. Volgens mij komen de vijgen nà Pasen 😉

    {Mowl: vijgen?}

  5. Wanneer begint dit jaar de pruimentijd?

    {Mowl: zal wel na de vijgen zijn.}

  6. “Hoi! ’t Lijkt erop dat je voor de eerste keer bij me op bezoek bent. Leuk!”
    ?????

    {Mowl: niet op letten.}

  7. Nieuwjaarsdag was pas vroeg!! 🙂

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag