Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


De verkeerde kant

Men hoeft niet altijd hetzelfde standpunt in te nemen, want niemand kan je beletten wijzer te worden. Konrad Adenauer
Men hoeft niet altijd hetzelfde standpunt in te nemen, want niemand kan je beletten wijzer te worden. Konrad Adenauer

De enkele reizigers op het balkon van de trein stonden in afwachting van de aankomst op het station verzameld voor één van de beide deuren. En ik stond daar ook.

Toen ik me omdraaide omdat ik het perron aan de andere kant voorbij zag komen en begreep dat we ons en masse hadden vergist, keek ik in het licht geërgerde gezicht van een jongen. Ik wees over zijn schouder en hij keek om. Hij grijnsde en knikte naar mij.

Stilletjes wendden wij ons af van de rest.

[Ongezegd hadden wij een geheime afspraak gemaakt. Ik mocht op het knopje drukken en hij mocht de trein als eerste verlaten. Kleine dingen kunnen soms zo prettig zijn.]

  1. kleine dingen zijn heeeeeel soms prettig inderdaad

    {Mowl: of soms heel.}

  2. Soms is het met de NS gewoonweg feest!

  3. Jammer dat die geheime afspraak net aan het einde van de rit was … 🙂

  4. Ik vind het altijd wel grappig als je met zijn allen de verkeerde kant op staat te kijken.

  5. Hij was vast niet van de verkeerde kant.

  6. Geheime afspraakjes op een balkon in Parijs. Hmmm.

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag