Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Achterwerk in de kast

ganesha

Hij was zo dik, dat zijn beenderen veeleer in zijn vlees schenen te hangen, dan zijn vlees aan zijn beenderen, als men ten minste het voortwoekerend ‘vet’ vlees mag noemen. Belcampo (1902-1990)

“Je krijgt ook een dikke kont!” had collega J mij toegevoegd. De opmerking had me verbijsterd, tot aan mijn thuiskomst toe.

“Wat scheelt jou?” vroeg Brrrr toen hij mijn beduusdheid constateerde. Ik vertelde het hem. Hij keek ernstig.

“Is je collega een man of een vrouw?” vroeg Brrrr.

“Een vrouw.” antwoordde ik. Brrrr wist genoeg.

“O.” zei hij, “Dan is ze gewoon jaloers op je figuurtje.”

[Het waren de juiste woorden op het juiste moment. Toch heeft Brrrr nog tal van keren die dag moeten herbevestigen dat er niks mis is met mijn toges. Nou ja, behalve die aambei dan.]

  1. En wat nou als het een man geweest was die het gezegd had?

    {Mowl: wil ik dat weten, denk je?}

  2. Nou J. het zegt……………………!

    {Mowl: heb je hier lang over moeten nadenken}

    1. Niet naar de bekende weg vragen!!

      {Mowl: wel.}

  3. Nou J. het zegt……………………!

    {Mowl: heb je hier lang over moeten nadenken}

    1. Niet naar de bekende weg vragen!!

      {Mowl: wel.}

  4. Nou J. het zegt……………………!

    {Mowl: heb je hier lang over moeten nadenken}

    1. Niet naar de bekende weg vragen!!

      {Mowl: wel.}

  5. Hebben jullie de Ganesha van de Xenos?

    {Mowl: jazeker. En hij staat op de wc.}

  6. Soms moeten collegae gewoon hun bek houden.

    {Mowl: tiens Selçuk, wat agressief.}

    1. Als ze aan je bibs komen, komen ze aan mij. Of klinkt dat ook weer niet goed?

      {Mowl: je bent de eerste aambei met een naam.}

      1. Mensen vragen mij wel eens of mijn naam ook een betekenis heeft. Vanaf nu zal een pijnlijke stilte het antwoord zijn.

        {Mowl: die cedille van je ziet er ineens heel anders uit.}

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag