Zul je net zien: ben ik — tot mijn voller tevredenheid — overgestapt op mijn enige, nieuwe server, zodat er bijna niks meer fout kan gaan: jawel, dan komt er een error 28!
Tot vanmorgen wist ik niet wat dat was, maar al neuzende in de handleiding van mijn weblogprogrammaatje, kwam ik tot de ontdekking dat er iets niet goed was met mijn MySQL.
Tot vanmorgen wist ik ook niet wat dà t was, maar doorneuzende bleek het te gaan om een reeks tabellen waar (in mijn geval) al mijn schrijfsels zijn opgeslagen. Daar klopte nu dus iets niet.
‘Ga d’r vooral niet zelf mee klooien,’ zo werd ik gewaarschuwd, ‘Maar geef het door aan je webhost. Die lost het wel op.’
Zelf mee klooien — ik zou niet eens weten hoe.
Dus kopiëerde ik de foutmelding en stuurde die naar de jongens en meisjes van de helpdesk. Via een speciaal daarvoor bedoeld formulier.
En toen ging ik wachten.
Toen na een hele tijd wachten er nog niks was gebeurd, stelde ik nog een mailtje op dat ik naar de klantenservice stuurde. Prompt kreeg ik antwoord: mijn noodkreet was doorgestuurd naar de afdeling ‘Tech’.
Dat was een kwartier geleden.
En nu ben ik er weer.
[Wat is het fijn om er weer te zijn. Als ik weet hoe ik het kan voorkomen zal ik er voor zorgen dat ik nooit meer een error 28 krijg. Ik ben helemaal weg van error 28.]
Plaats een reactie