Mowl

Als ik niet leef, ga ik dood.


Kring

In de kleine wachtruimte op het station stootte ik Brrrr aan.

-“Kijk es.” fluisterde ik. Hij keek.

Tegenover ons zat een vrouw die stevig een linnen tas op haar schoot hield vastgeklemd.

‘Nederlandse Kring van Fuchsiavrienden’ stond erop. Ik gniffelde.

-“En zelf is ze ook in fuchsia.” constateerde ik.

Brrrr zei niks, maar had zijn fototoestel gepakt.

-“Nee hè¨!” siste ik. Maar het was te laat. ‘Flits’! En nog es ‘Flits’! De vrouw leek niks te merken. Ik keek de andere kant op. Alsof ik er niet bij hoorde.

-“Als ik jou toch niet had…” zei ik toch even later, toen we het perron opliepen.
-“Wat dan?” vroeg Brrrr.

-“Dan had ik al die foto’s niet.”
-“Als je het maar weet.”

[Ondertussen zijn wij — jij en ik — weer heel wat wijzer geworden. Zeg nou es eerlijk: wist jij van het bestaan van die Kring af? Nou dan?]

Plaats een reactie

Ontdek meer van Mowl

Abonneer je nu om meer te lezen en toegang te krijgen tot het volledige archief.

Lees verder

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag